ערב. ארוחה משפחתית. טפלון מצלצל. ד”ר בן פזי יש לי שאלה. לא יכולתי להתקשר בשעה כזו לד”ר X ולכן התקשרתי אליך…
הייתי בכנס לאחרונה על הפרעות תנועה בילדים – הרצתי על טלה רפואה. שאלתי מי כאן עושה טלה רפואה. הצביעו 3 רופאים. שאלתי מי מקבל כל יום ואטס אפ מחולים ורופאים עם הפרעות תנועה ? כולם הצביעו. ובכן זהו טלה רפואה רק אינכם מודעים שאתם עושים זא. אתם עושים זאת בהתנדבות. זה לא מתועד בתיק הרפואי אך מדובר בטלה רפואה לכל דבר ועיניין רק אינכם מתוגמלים על כך.
עולם התקשורת השתנה. אנו רגילים כיום לתקשורת מהירה. זמינה בכל מצב עם כל אדם ובכל שעה. הצפיה של החולים היום לקבל את מספר הטלפון של החולה ולאול אותו שאלות ללא כבוד לזמנו (המועט) הפרטי. המערכת מתעלמת מהעוס שנוצר לאחר שעות העבודה כתוצאה מהתפשטות הוואטסאפ. מדוע היא מתעלמת? כי היא מרוויחה מכך. איננה משמלת לרופאים. הרופאים עושים השלמת שעות על חשבון הזמן האישי שלהם וגם החולים מרוצים… אז מה רע?
כלומר יש אינטרס למערכת לא להסדיר ולא לתגמל רופאים על העבודה מחוץ לשעות העבודה.
האם מסובך לתגמל רופאים על כך? לא . היום יש מגוון שיטות תיעוד וניתן לכמת את כמות העבודה המבוצעת באפיקים אילו… אם רוצים כמובן.
חשוב שכאשר שירותי רפואה אונליין מתבססים תהיה התייחסות הוגנת לזמנו של הרופא.
-
הזמינות היא לא מובנת מאליה- התקשורת דרך מערכת המאפשרת סינון כולל רמת הדחיפות. התקשורת לא ישירות מול הרופא
-
הרופא צריך להיות מתוגמל על זמנו בשירותי טלה כמו בשירות פנים אל פנים.
-
לאחר שעות העבודה התגמול גבוה יותר כפי שמקובל במשק – תוספת 25% אחר הצוהריים ו50% לילה.
-
שירות אונליין מתוגמל באופן ראוי לפי התעריפים המקובלים לביקור רגיל.
-
שירותי טלה יאפשרו יום עבודה מהבית שבו הרופא חוסך נסיעה